Strikkeliste #4

Her kommer den totale strikkelista for 2011. Ganske artig å kunne se tilbake på hva jeg har strikket i løpet av året som har gått synes jeg:) Tror jeg skal fortsette med dette også i det nye året, slik at jeg har litt oversikt. Det ble litt av hvert i løpet av dette året, mye som jeg egentlig aldri trodde jeg kom til å strikke. 

  • Mønsterstrømper, bursdagsgave til tante
  • Blått lappeteppe til baby
  • Rosa babydress
  • Selbusokka og -votta til lille Oliver
  • Mønsterstrømper i svart og trylleblått, julegave mest sannsynlig
  • Selbuvotta, bursdagsgave til LB
  • Lilla Lazy Daisy-jakke + bukse
  • Onepiece til meg selv
  • Mønstersokker, herre i gult og grått
  • Mønstersokker, dame i svart og flammegarn
  • Rosa selbuvotter, ca 3-4 år
  • To par votter til meg selv
  • Grønn onepiece, 6-9 mnd
  • Rosa selbuvotter, ca 6 år
  • Mønstersokker, dame i svart og flammegarn
  • Ribbestrikket ullbukse, strl 2 år
  • Rosa genser med rundfelling til meg selv
  • Onepiece, svart med blått, strl 2-3 år
  • Ribbestrikkede strømper, strl 7-8 år
  • Mønsterstrømper i svart og grått til mamma
  • Mønsterstrømper i svart og turkis til bestemor
  • Mønsterstrømper i hvitt og brunmelert til Stine
  • Mønsterstrømper i hvitt og flammegarn til Ellen
  • Lilla og svarte votter
  • Røde blondesokker
  • Ullbukse til voksen
  • Babysokker
  • Heklet babyteppe i blått 

Årets største prosjekt var nok uten tvil onepiecen til meg selv! Tror nok aldri jeg kan starte på et større prosjekt enn det. Men man skal jo aldri si aldri.. Det var iallefall utrolig artig å strikke den, så det gikk jo ikke så mange uker før den var ferdig. Er glad jeg strikket den ellers hadde jeg nok aldri hatt mot til å strikke ullbukse i voksen størrelse senere i år. Man må jo tørre å starte på store og nye prosjekter, håper det blir noe slikt festlig strikk i året som kommer også :D

En ting som jeg iallefall har lært dette året er at det er ingenting som heter langtidsprosjekt her i gården. Det jeg tror vil ta en evighet å bli ferdig med, har gått overraskende fort. Det kommer vel mest an på hvor morsomt prosjektet er! Nå fremover har jeg lyst til å strikke ullbukser i ribbestrikk, bunad/drakt til gutt, kaaaanskje en ny genser til meg selv, Lazy Daisy sett til gutt, Mariuskjole og massemasse mer. Dessuten frister heklinga enda... Gleder meg til å sette i gang! 

8 kommentarer

With Lov3

05.01.2012 kl.12:00

Dette var kjempe lurt! Vetsje om jeg husker alt jeg har strikket i år hehe Tror jeg skal stjele denne ideen din ;) Må også få si at du har strikket utrolig masse! og ikke minst utrolig masse flott! Kjempe kjekt å lese bloggen din og gleder meg til å se de nye prosjektene dine ta form :)

hegethbj

05.01.2012 kl.12:31

Uuu, lang liste jo! Hehe, nei e vel ingenting som kan kalles langtidsprosjekt oss deg :) Glede meg til å strikke mere med deg i 2012 :)

Sidselsidserk

05.01.2012 kl.20:59

Heisan, du har jo vært skikkelig produktiv! Å strikke en onepiece i voksen størrelse er virkelig litt av en jobb og den ble råfin.

Det er alltid morsomt å ta en liten "vareopptelling" ved årets slutt for det viser seg at vi sitter ikke bare med hendene i fanget;))

Stå på i 2012 også!

Klem herfra

Strikkeguri

14.01.2012 kl.01:26

Imponerende liste! Trur eg må gå gjennom bloggen min å sjå ka eg fekk strikka i 2011 :)

- katrine

14.01.2012 kl.22:32

Strikkeguri: Gjør det du, blir spennende å se :D

Maria

15.04.2012 kl.21:36

Stilig onepice. Er det mulig å få kjøpe oppskrift på den hvis du har? :-)

Maria

15.04.2012 kl.21:40

Stilig onepiece. du har ikke tilfeldigvis oppskrift på den, som jeg kan få kjøpe? :-)

- katrine

16.04.2012 kl.10:04

Maria: Har ikke noe mønster for hele onepiecen dessverre.. Har strikket den ut fra mine egne mål og prøvd den på underveis:) Mønsteret kommer fra et Dalehefte fra 2009 (VM i Liberec). Du kan se her: http://kulekatrine.blogg.no/1304698499_onepiecen_min_lt3.html for den infoen jeg har. Vet at det finnes et mønster på onepiece for barn, men husker ikke om det var Dale eller Sandnes:)

Even

09.02.2014 kl.10:53

Hei,jeg lurer på hvor mye garn du brukte for og strikke den og sånn ca størrelse på den.