Ribbestrikket ullbukse

...igjen. Ble så fornøyd med den grønne buksa jeg strikket for en stund siden, at jeg likegodt strikket en jentevariant også. Den er strikket i finsk Nallegarn på pinne nr. 3. Mønsteret er fortsatt fra Nøstebarn og jeg liker det veldig godt.

Buksa ser litt spinkel ut der den henger, men er faktisk størrelse 2-4 år. Regner med den blir gitt bort i gave en gang i fremtiden, har iallefall ikke noen mottaker ennå. Jeg synes forresten at jeg var kjempelur som hadde denne strikninga i en intens nerdeperiode fordi den er jo ikke så veldig spennende i grunn. Noe som bare er fint, for det betyr jo mer nerding på meg.

Beina strikket jeg med Magic loop-metoden. Skikkelig fint å være ferdig med begge samtidig! Dessuten ble det nesten ingen rester igjen av garnet heller, tommelen opp for det :) Eneste som var litt dumt var at jeg hadde glemt at jeg strikker litt strammere med denne metoden, så jeg kunne med fordel strikket beina med pinne nr 3,5. Håper jeg husker det til neste gang! Evt at noen (Hege!) minner meg på det :)

God nerde-/strikkehelg til alle!

2 kommentarer

så søt!

Hege

27.04.2012 kl.23:45

Det e det som e så genialt ja, du får brukt opp alt garnet :D Hehe, skal prøve å huske på det :p Boksa va veldig fin, likte rødfargen :)