Tips

Tips nr 1 er for de som liker å strikke med Magic loop-metoden, dere bør teste ut rundpinnene til Du Store Alpakka. Jeg ble så positivt overrasket over forskjellen fra mine gamle rundpinner, med de blir det litt strekking og trekking for å flytte på maskene. Med disse fantastiske pinnene glir alt så mye lettere! Godt jeg kan dele det på bloggen, er ikke alle sivile som sjønner min glede over disse flotte pinnene :D Nå har jeg investert i flere stk, 100 cm alle sammen, slik at jeg kanskje blir litt ivrigere å bruke Magic loop.

Tips nr 2 er at det er salg på garn nå :D Jeg har selvfølgelig benyttet meg av det.

På Europris har de 30% på alt garn ut uka, så der ble det masse fersk babyull til påfylling av garnlageret mitt. På Kilden, den lokale strikkebutikken i Alta, kjøpte jeg Drops sitt garn Extra fine merino. Det er et garn som er helt nytt for meg, så det blir gøy å teste det ut. Tenker det kanskje blir et lett og luftig babyteppe strikket på store pinner? Kom gjerne med tips til meg :)

Skulle ønske jeg kunne skrevet  Reklamebasert innlegg bak dette, skulle gjerne hatt noen som sponset meg med garn og strikkeutstyr ;) 

3 kommentarer

Hege

20.09.2012 kl.18:51

Like strikkerelaterte tips! Nu har æ også kjøpt merinogarn, rimelig mykt og godt :)

Ja, du e nok ikke den eneste som sku ønske du va sponsa :p

Hilde

25.09.2012 kl.13:49

Å, salget på Europris fikk jeg ikke med meg :-(

Gled deg til å strikke med Merino Extra Fine, jeg liker det ihvertfall veldig godt! Har strikket et teppe med daisy-masker, det blir luftig og lett.

- katrine

27.09.2012 kl.15:56

Hilde: Gleder meg allerede til å teste ut, planen er at det skal bli et teppe her og:)